30 april 2008

Kontokorts-fucking-bedrägeri

Något som bara händer andra har nu hänt mig.

Jag borde kanske egentligen vara fly förbannad, skogstokig och precis rabiat över vad som hänt. Jag borde kanske bli aggressiv, skälla på folk -som jag nu är snäll och trevlig mot - och kanske borde jag kräva skadestånd för inkräktan på något.
Ja, på vad då? På mina pengar? På mitt bankkort? På mitt konto?


Jag vet inte.
Men allting känns mer så typiskt och inte förvånande att jag inte ens ödslar energi på att bli arg. Jag orkar inte fundera på hur, var och varför egentligen och det är inget annat att göra än att fixa skadan som nu skett.


Idag skulle jag, efter mycket om och men, betala lite räkningar.
Jag loggar in på min sida och inser till min förvåning att jag är helt slät. Pank. 100 ensamma kronor fanns det kvar.
Det konstiga med detta är att jag har inte rört kortet på över en och en halv månad men alla mina små nätta stålars har försvunnit.
Vid närmare titt ser jag att tre stora uttag har gjorts under den senaste månaden. Två gånger på något som heter Nordic Gaming och den sista gången från Elgiganten.

Vad jag kan minnas så vet jag inte ens vad Nordic gaming är för något och Elgiganten hoppas jag verkligen att jag slipper se på många månader till.
Så, någon har alltså använt mitt kort.
Någon har hackat mitt konto.
Någon har helt kallt råbbat mig.

De har använt mina pengar till att köpa ett förbannnat spel, gamecontroller, headset, porrfilm, cdskivor, telefoner eller vad man nu köper för den här summan pengar på dessa ställen.

Mina pengar!!
Fan.


Jag fattar det inte.
Förstår dom inte att jag sitter i Sydafrika? Förstår dom inte vilket jävla meck det är för mig nu att skaffa mig ett nytt kort? Att få tillbaka mina pengar? Polisanmäla? Ringa överallt, fixa, dona, faxa papper och skriva fullmakter?
Faktiskt, helt seriöst. Ska ni sno pengar av mig kan ni väl åtminstone se till att jag är lite närmare hemma..
Någon ordning får det ändå lov att vara.

Kontokortsbedrägeri. Kontokorts-fucking-bedrägeri.
Vad fan alltså.


Idioter.

Ge mig mina pengar.

Inga kommentarer: