04 maj 2008

Vår hos er, höst hos mig


Jag fick precis en rapport hemifrån att det, även idag, är varmt och soligt hemma.
Jag kan nästan känna doften av nytt vårgräs, doften av en latte från 7/11, känna stämningen av solglädje som sprids av alla som samlas i parken och på uteserveringar.

Den bästa tiden hos er är nu.

Det är nu allt föds på nytt och det är nu som alla kliver ut ur sina gråa vinterskal för att igen vrida ansiktet mot solen och insupa all energi. Det är nu som alla börjar leva, andas och le igen.
My god vad jag längtar efter att bara ha möjlighet att komma hem bara för en dag. Bara för att få en fläkt av våren innan den övergår till sommarhetta och man igen börjar ta för givet att solen lyser och värmen värmer.

En halv timme i nytorgsparken skulle räcka.
Ett glas vin på Pontus by the sea.
Tjugo minuter på bryggan som finns längst ut på järsö..
Skulle bara så gärna vilja ha en liten, liten, liten smutta vår. Som sagt, en pyttliten skulle räcka.


Jag hoppas ni sitter någonstans med solen i ögonen och med för mycket kläder på er (så man kan ta av sig..), dricker en sjukt god kaffe och inser hur fantastiskt underbart ni mår!

njuuuuuuut.


Själv sitter jag med hösten i famnen. Molnen täcker hela staden och de har sjunkit så lågt ner idag att man befinner sig mitt i dem när man går på gatan.
Men det är väl så här det ska vara.

Tvärtom, men med rätta.
Nu är det er tid att ha det bra och det är er på tiden att era ben börjar spritta och längta efter flipflops och sena sommarnätter.


Inga kommentarer: