28 maj 2008

Anställ mig.. Någon?

Jag söker nytt jobb. Tips?


Det sker så många förändringar härsom inte är ok. Som inte är enligt något avtal jag har skrivit på och som bara försvårar, irriterar och ifrågasätter hela vårt arbete.
Svårt att veta vilket ben man ska stå på när det kommer till arbetssituationen gentemot levnadssituationen.

Jag kan ta mycket och jobba för lite pengar på grund av att jag är var jag är. Den här staden och landet väger över allt det negativa som kan uppstå och det har varit värt det. Men, frågan som poppar upp lite för ofta - och speciellt idag - är var jag drar gränsen? Är det faktiskt värt det längre?

Kan vara att jag överreagerar på beslut som är ovanför mitt huvud. Men ändå beslut som borde gått via oss som resultatet går ut över.

Kanske. Kanske inte.

I vilket fall som helst, jag söker nytt jobb.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan komma hit och bli min personliga assistent. Lönen blir sovplats (kanske i tält över sommaren), mat och lite vin på fredag och lördag. :)

Nämen, på riktigt. Fasen vad trist att det ska bli sådär...

Lotta. sa...

ååååh. ja!
Det låter som en toppen arbetsplats, shit vad kul och världens skönaste arbetsgivare!

men seriöst.. jag vet. det är aptråkigt att det ska bli så här, men vi får se. kanske ordnar upp sig ännu ;)

Anonym sa...

Det brukar ju ordna sig joo, som bekant. :) Hoppas verkligen att det löser sig, för jag antar att det är ganska på bristningsgränsen när du klagar. Jag menar, du klagar ju inte i första taget direkt.

Hoppas du annars har det bra där nere? Här är det snart full sommar och jag njuter som bara den av mina sista lediga dagar före nya jobbet börjar. Kan du tänka dig att jag inte jobbat sen slutet av februari? Härreeguuuuud. :D Vilken lyx alltså.

Anonym sa...

uuuhh... låter rätt illa?
Känns som att jag måste komma ner så vi kan reda ut detta över ca 4 flaskor rödvin.

Skämt åtsido.. det är illa, på riktigt illa nu alltså?
Kraaam, din boss (juu ar maj manager ju knåv!)