12 maj 2008

Ofrivilligt nattvaken

Ibland finns det kvällar när man bara inte kan sova. Kvällar där det inte spelar någon roll hur trött du är eller hur tidigt du måste upp dagen efter.
Ikväll är en sådan kväll. En kväll som kommer att gå över till natt utan att jag ens kommer att komma i närheten av lite sömngrus i ögonen.


Det är kvällar när det är helt tyst i rummet men det låter som om det skulle vara 10 personer i rummet bredvid eftersom du tänker på tusen olika saker på samma gång. Du tänker på allting men kommer fram till ingenting. Tankarna famlar omkring om varandra och ger dig varken bu, bä eller någon rätsida på något.


Här har ni korta exempel på vad som snurrar i mitt huvud nu:


  • herrgud, jag ska stiga upp kl 0600 för att gå till gymet

  • vad ska jag göra i sommar när jag kommer hem på semester

  • vilka personer ska jag träffa när jag kommer hem på semester

  • kommer jag orka upp imorgon bitti för att gå till gymet

  • fan. Jag har glömt be min bror betala min telefonräkning (blev snodd på alla mina stålars från kontot, remember..)

  • hur ska min lön räcka hela den här månaden

  • Burma. Jag måste hitta tid för att få sätta mig ner och skriva om hur jag ser på hela den sjuka situationen.

  • hur ska jag få fram mer tid på dygnet så att jag kan blogga och skriva mer

  • jag måste leta upp några skolor som jag vill söka till

  • hur ska jag utveckla mig inom skrivandet

  • vem är det som luktar sjukt mycket svett på jobbet

  • hur ska jag klara av vintern i Kapstaden

  • jag måste komma ihåg att köpa frimärken imorgon

  • min kära lilla dator verkar konstig. Jag tror hon kanske fryser. Fast det verkar ju lite konstigt det med. Fast ändå inte, med tanke på att det snittar på 6 grader varmt i mitt rum.

  • Jag känner mig stressad inför min semester i sommar. Hur ska jag hinna med allting jag vill göra?

  • Jag borde verkligen sova

  • Tänk om jag inte får tillbaka mina pengar som blev tagna från mitt konto – då måste jag åka hem.

  • Vad faaaaaan. Jag ska alltså upp och köra ett träningspass noll sex noll noll imorgon.

Klockan är nu kvart över 2. Skulle jag ha internet här hemma skulle jag posta detta nu. Men nu får det bli imorgon bitti istället.
Jag borde verkligen sova och skulle jag få välja så är det det som jag helst av allt skulle göra just nu.

Men, som ni ser så har mitt huvud fullt upp med annat för tillfället.

Inga kommentarer: